графік харчування в 2019-2020 н.р.

клас

час

1, 3 класи  (з попереднім накриттям)

8.40   – 8.55

2, 4 класи (з попереднім накриттям)

9.40 – 10.00

Діти пільгових категорій 5-9 класи (з попереднім накриттям)

 

10.45 – 11.05

ГПД (з попереднім накриттям)

 

13.00 – 13.30

 

 

наказ про організацію харчування в іі семестрі 2019-2020 н.р.

З метою організації харчування дітей, забезпечення безкоштовним харчуванням учнів пільгової категорії, на виконання Законів України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», «Про охорону дитинства», «Про дитяче харчування», «Про внесення змін до деяких Законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання», «Про внесення змін до деяких законів України щодо прав інвалідів», «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», ст. 56 Закону України «Про освіту», на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №  1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», від 18.01.2016р. № 16 «Про внесення змін до Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість», наказу Міністерства охорони здоров'я та Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005р. № 242/320 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах», відповідно до рішення Маріупольської міської ради від 27.11.2019 № 7/47 - 4622 «Про встановлення граничної норми вартості харчування учнів закладів загальної середньої освіти, дитячого будинку змішаного типу «Центр опіки», закладів дошкільної освіти з 01.01.2020», на виконання наказу директора департаменту освіти від 13.01. 2020 № 17 «Про організацію харчування учнів закладів загальної середньої освіти, вихованців дитячого будинку змішаного типу «Центр опіки», закладів дошкільної освіти в ІI семестрі 2019-2020 н.р.»,

 

Н А К А З У Ю:

 

1.      Організувати з 15.01.2020 харчування учнів.

2.      Затвердити режим та графік харчування учнів (додаток 1)

3.      Здійснювати харчування учнів відповідно до протоколу тендерних процедур, на підставі договору з комунальним підприємством «ПИТАНИЕ». Встановити з 15.01.2020 до 31.12.2020 граничну вартість харчування для учнів:

2.1.1-4 класів, учнів 1-9 класів з числа: дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей з малозабезпечених  родин;  дітей із  сімей, в яких сукупний дохід на кожного члена сім’ї за  попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового  мінімуму; учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах; учнів з числа багатодітних сімей; дітей з інвалідністю; дітей працівників органів внутрішніх справ, які  загинули під час виконання службових обов’язків; дітей з сімей учасників АТО/ООС; дітей, батьки яких загинули в ході проведення АТО/ООС; дітей, батьки яких є учасниками бойових дій в Афганістан на суму 28,00грн.(двадцять вісім грн. 00 коп.) без ПДВ.

2.2.Для учнів в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку – 48,20 грн (сорок вісім грн. 20 коп.) без ПДВ

4.      Організувати в ІІ семестрі 2019-2020 н.р. з 15.01. 2020 року харчування учнів 1-4 класів з батьківською оплатою в розмірі 60% від вартості харчування на день (Додаток 2)

5.      Організувати з 01.01.2020 року безкоштовне гаряче харчування за рахунок міського бюджету учнів 1-11 класів з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; дітей з малозабезпечених родин; дітей із сімей, в яких сукупний дохід на кожного члена сім`ї за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму; учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах; учнів 1-11 класів з числа багатодітних сімей; дітей з інвалідністю; дітей працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов’язків; дітей з сімей учасників АТО/ООС; дітей, батьки яких загинули в ході проведення АТО/ООС; дітей, батьки яких є учасниками бойових дій в Афганістані (Додаток 3)

6.      Забезпечити неухильне виконання Порядку організації харчування учнів закладів загальної середньої освіти та вихованців закладів позашкільної освіти м. Маріуполя в 2020 році, затвердженого рішенням міської ради від 27.11.2019 № 7/47-4622 (Додаток № 4).

7.      Класним керівникам 1-9 класів:

7.1.Вести щоденно чіткий облік учнів 1-9 класів, яким надається гаряче харчування за рахунок коштів міського бюджету та за батьківські кошти.

7.2.Організувати роботу із формування навичок та культури здорового харчування, етики прийому їжі, профілактики харчових отруєнь та інфекційних захворювань (лекції, семінари, ділові ігри, вікторини, дні здоров’я тощо).

Термін: постійно

7.3.Здійснювати постійний контроль за додержанням дітьми правил особистої гігієни та вживання гарячих страв, соків, борошняних виробів.

Термін: постійно

8.      Заступнику директора з НВР Прилепській О.В.:

8.1.Забезпечити зберігання наданих батьками документів на базі закладу.

8.2.За результатами моніторингу охоплення учнів гарячим харчуванням, надати інформацію в департамент освіти до 31.01.2020 року.

8.3.Організувати дієву роботу шкільної комісії щодо здійснення контролю за станом організації харчування учнів.

Термін: 2020 р.

8.4.Проводити аналіз ефективності використання бюджетних коштів для організації гарячого харчування учнів.

Термін: постійно

8.5.Забезпечити виконання посадових обов’язків працівниками, які відповідають за організацію харчування учнів у закладі освіти.

Термін: постійно

8.6.Тримати на контролі питання реалізації страв та продуктів харчування у шкільних буфетах у відповідності до асортименту буфетної продукції, затвердженого Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу. Заборонити використання в раціоні харчування дітей сухих сніданків: чіпси, сухарики, шоколадні вироби, газовані напої та інші продукти харчування, що містять штучні консерванти, фарбники, ароматизатори, підсолоджувачі й викликають подразнення слизової оболонки шлунку та є небезпечними.

Термін: постійно

8.7.Своєчасно інформувати в письмовій формі Департамент освіти міської ради про випадки, які пов’язані з недоліками/порушеннями в організації харчування дітей.

Термін: постійно

8.8.Забезпечити розгляд питання організації харчування в навчальному закладі за участю медичних працівників, працівників шкільної їдальні на засіданні педагогічної ради та батьківських зборах, на нарадах при директорові.

8.9.Здійснювати постійний контроль за санітарно-гігієнічним станом обідньої зали, харчоблоку, дотриманням режиму і графіків харчування дітей, чергуванням педагогічних працівників в обідньому залі.

Термін: постійно

8.10.       Довести до відома керівників підприємств харчування, які надають послуги з організації гарячого харчування учнів, неухильно дотримуватись умов договору про закупівлю послуг з організації харчування дітей за бюджетні кошти.

Термін: постійно

9.      Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

 

 

Директор                                                       О.В. Назарова



Порядок організації харчування учнів

Порядок

організації харчування учнів

 

 

Мета: визначити порядок та механізм організації харчування дітей у всіх типах закладів загальної середньої освіти.

1.      Нормативно-правова база:

При організації харчування дітей у закладах загальної середньої освіти слід керуватися:

-        Конституцією України;

-        Законами України:

-        «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про публічні закупівлі», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про захист населення від інфекційних хвороб», «Про основні принципи  та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів».

-        Постановами Кабінету Міністрів України:

-        від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах»;

-        від 02.02.2011 № 116 «Про затвердження Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість»,

-        Спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 01.06.2005 № 242/329 «Про затвердження Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах».

-        Державними санітарними правилами і нормами влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу, затвердженими постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 № 63;

-        рішеннями міської ради та виконавчого комітету міської ради;

-        наказами департаменту освіти міської ради;

-        іншими нормативно-правовими актами, що регулюють питання харчування дітей.

2.      Необхідними складовими процесу організації харчування є:

-          відпрацювання режиму і графіка харчування дітей;

-          проведення реалізації готових страв і буфетної продукції;

-          надання дітям готових страв і буфетної продукції;

-          ведення обліку дітей, які отримують безкоштовне гаряче харчування, а також гаряче харчування за кошти батьків; дітей, які потребують дієтичного харчування;

-          контроль за харчуванням;

-          інформування батьків про організацію харчування дітей у закладі.

3.      Безкоштовне харчування учнів у закладах освіти здійснювати тільки в робочі дні. У разі відсутності учнів під час навчання компенсація за харчування не проводиться.

4.      Харчування дітей, які не підлягають безкоштовному харчуванню у закладах загальної середньої освіти, здійснюється за батьківські кошти.

5.      Відповідальність за безпеку і якість продуктів харчування та продовольчої сировини, готової продукції покладається на виконавця послуги з організації харчування та керівника закладу, якщо працівники харчоблоку входять до штатного розпису закладу.

6.      Продукти харчування та продовольча сировина повинні надходити до закладів освіти разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати від повільності, висновки санітарно-епідеміологічного експертизи).

7.      В закладі повинні бути графіки постачання продукції.

8.      Наказом керівника закладу призначаються: особа, відповідальна за організацію харчування дітей; комісія з контролю за харчування дітей (із залученням батьків).

9.      Облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням та за кошти батьків, здійснюється класними керівниками, які вчасно повідомляють про наявність учнів особу, відповідальну за організацію харчування.

10.  Бракераж сирої продукції здійснюється завідувачем виробництва (шеф-кухарем).

11.  Бракераж готової продукції проводиться бракеражною комісією у складі: відповідальної особи від закладу за організацію харчування дітей, повара, медичної сестри.

12.  Складання щоденних меню-розкладів здійснюється завідувачем виробництвом харчоблоку, керівником закладу, медичним працівником (в разі наявності медичного працівника в штатному розкладі закладу освіти) на підставі примірних двотижневих меню, підписується керівником закладу. Меню-розклад складається єдиним для всіх дітей закладу, але з різним виходом страв за віковими групами, наведеними в нормах харчування.

13.  Відповідно до п.5 Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.02.2011 № 116, учні 1-4 класів сплачують 60 відсотків від загальної вартості інші витрати сплачуються з міського бюджету.

14.  Для дітей початкових класів в умовах продовженого дня проводиться гаряче харчування (обід), за батьківські кошти.

15.  Безкоштовне харчування надається учням 1-11 класів закладів загальної середньої освіти міста, за рахунок міського бюджету з числа: дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування; багатодітних та з малозабезпечених сімей; дітей з інвалідністю; дітей із сімей, в яких сукупний дохід на кожного члена сім’ї за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму;дітей працівників органів внутрішніх справ, які загинули під час виконання службових обов’язків; учнів з особливими освітніми потребами, які навчаються в спеціальних та інклюзивних класах; дітей з сімей учасників АТО/ООС; дітей, батьки яких загинули в ході проведення АТО/ООС; дітей,  батьки яких є учасниками бойових дій в Афганістані.

15.1.       Безкоштовне харчування даної категорії учнів надається відповідно до рішень педагогічної ради закладів загальної середньої освіти.

15.2.       Підставою для надання безкоштовного харчування учнів є наявності наступних документів:

      Діти з інвалідністю:

-          заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

-          копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

-          у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

-          копія свідоцтва про народження дитини;

-          копії документів, що підтверджують статус дитини з інвалідністю.

      Діти з особливими освітніми потребами, які підлягають зарахуванню в інклюзивні класи:

-          заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

-          копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

-          у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

-          копія свідоцтва про народження;

-          копія витягу міської психолого-медико-педагогічної консультації/висновку інклюзивно-ресурсного центру;

-          копія документу, який підтверджує зарахування дитини до інклюзивного/спеціального класу (копія наказу)

-          направлення департаменту освіти міської ради.

      Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування:

-          заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

-          копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

-          у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

-          копія свідоцтва про народження;

-          копії документів, що засвідчують обставини, через які дитина не має батьківського піклування (рішення суду, рішення райадміністрації).

      Діти із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»:

-          заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

-          копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

-          у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

-          копія свідоцтва про народження;

-          оригінал довідки про призначення допомоги, видана органами праці та соціального захисту.

      Діти із сімей, у яких сукупний дохід на кожного члена сім’ї за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму):

-          заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

-          копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

-          у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

-          копія свідоцтва про народження;

-          оригінал довідки про дохід кожного члена сім’ї за попередній квартал;

-          оригінал довідки про склад сім’ї, з місця проживання (якщо в закладі   навчаються декілька дітей з однієї сім’ї, батьки можуть надати оригінал довідки на одну дитину, а на інших – копії, завірені батьками);

      Діти, в родині яких виховується троє і більше неповнолітніх дітей

-          заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

-          копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

-          у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

-          оригінал довідки про склад сім’ї, з місця проживання (якщо в закладі навчаються декілька дітей з однієї сім’ї, батьки можуть надати оригінал довідки на одну дитину, а на інших – копії, завірені батьками);

-          копія свідоцтва про народження кожної дитини;

-          копія посвідчення про надання статусу багатодітної родини.

      Діти учасників бойових дій на території проведення  АТО/ООС:

-          заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

-          копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

-          у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

-          копія свідоцтва про народження дитини;

-          копія посвідчення учасника бойових дій та копія довідки, яка  підтверджує безпосередню участь особи в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення і захисті незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України, або копія довідки про участь особи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення (або інші документи, що засвідчують участь в АТО/ООС згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 413 «Про затвердження Порядку надання та позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях, забезпечення їх здійснення»).

      Діти, батьки яких загинули в ході проведення АТО/ООС:

-          заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

-          копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

-          у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

-          копія свідоцтва про народження дитини;

-          копія документа, який підтверджує загибель одного з батьків в ході проведення АТО/ООС.

      Діти, батьки яких є учасниками бойових дій в Афганістані:

-          заява одного з батьків або особи, що їх замінює;

-          копія паспорта та ідентифікаційний код заявника;

-          у разі зміни прізвища одного із батьків: копія свідоцтва про шлюб або розірвання шлюбу;

-          копія свідоцтва про народження дитини;

-          копія документа про надання статусу учасника бойових дій;

-          копія документа, який засвідчує факт безпосередньої участі у бойових діях в Афганістані.

16.  В разі підтвердження статусу дитини (відповідні документи) керівник закладу освіти виносить питання про надання безкоштовного харчування на педагогічну раду.

17.  Датою надання безкоштовного харчування є день, наступний за днем прийняття рішення педагогічної ради.

18.  При харчоблоці повинні бути списки учнів, які знаходяться на диспансерному обліку і потребують дієтичного харчування. В меню повинно бути передбачено дієтичне харчування для даної категорії дітей (на підставі поданих медичною сестрою документів).

19.  Обов’язково в закладах освіти вести щоденний облік харчування дітей за бюджетні та батьківські кошти, згідно акту та журналу обліку харчування. Плата за харчування учнів 1 - 4 класів у навчальних закладах вноситься щомісяця, не пізніше 10 числа поточного місяця, за який вноситься плата до банківських установ (їх філій). Керівники закладів освіти несуть відповідальність за своєчасне надходження батьківської плати до спеціального фонду закладу.

20.  В закладі освіти обов’язково повинні бути:

-          накази:

ü  Про порядок організації харчування учнів у закладі освіти;

ü  Про організацію безкоштовного харчування учнів 1-4 класів;

ü  Про організацію безкоштовного харчування учнів пільгової категорії;

ü  Про стан організації гарячого харчування учнів (2-3 рази на рік)

-          рішення педагогічної ради про охоплення дітей гарячим харчуванням;

-          аналіз стану харчування учнів в закладі (двічі на рік);

-          протоколи батьківських зборів, на яких розглядалися питання організації гарячого харчування;

акти комісії з контролю за харчуванням дітей.